Ремінь генератора — як усунути свист та чим краще змастити

Ремінь генератора - як усунути свист та чим краще змастити
Ремінь генератора - як усунути свист та чим краще змастити
Ремінь генератора — як усунути свист та чим краще змастити
05.10.2022
0 Комментарии

Генератор — невеличка електростанція, котра забезпечує живлення всіх систем автомобіля при заведеному двигуні. Як правило, обертання генератора забезпечує ремінний привід. Сила тертя між шківами двигуна та генератора досить велика, щоб ротор міг крутитися при будь-якому навантаженні.

Цей процес відбувається безшумно. Але іноді ремінь генератора видає не зовсім приємні звуки — свист, писк, скрип. На сторонній шум слід одразу ж реагувати, зупинити двигун та перевірити натяг ременя. Якщо він достатній, то перевірити шківи та генератор.

Ремінь генератора: особливості роботи

Для приводу допоміжних механізмів автомобіля більшість виробників використовують клинові, та поліклинові види ременів. Одним ременем може приводитись у рух як тільки один пристрій, наприклад, генератор, так і декілька одночасно — помпа, генератор, кондиціонер.

Вид ременя та системи приводу в цілому залежить від особливостей конструкції двигуна.

Хоча вказані механізми і називають допоміжними, без їх належної роботи експлуатація машини неможлива або сильно ускладнена. Особливо це стосується генератора. Якщо він не видає належної напруги та сили струму, більшість систем, залежних від електроживлення, не працюватиме. На запасі енергії від акумулятора можна проїхати недалеко, до найближчої СТО, та й то не завжди.

Клинові ремені використовуються у конструкціях двигунів, де привід веде лише на генератор. Це достатньо вузький ремінь дельтавидного профілю, по внутрішньому колу котрого зроблена зубчата насічка для підвищення сили тертя.

Багато моделей клинових ременів випускають без такої насічки, сила тертя забезпечується глибиною профілю та кутом нахилу бокових поверхонь приводу.

Поліклиновий ремінь прямокутний у перерізі. По внутрішньому колу нарізаний профіль у вигляді гребінця частими невисокими виступами та впадинами, які відповідають профілю шківів. Відрізняються від клинового більшою гнучкістю, що дозволяє використовувати його для забезпечення руху декількох агрегатів одночасно.

Ремень генератора (виды, назначение, проверка, неисправности, замена)Ремень генератора (виды, назначение, проверка, неисправности, замена)Ремень генератора (виды, назначение, проверка, неисправности, замена)Ремень генератора (виды, назначение, проверка, неисправности, замена)

Якщо ви не знаєте, де придбати якісний привід генератора, можемо порадити інтернет-магазин Renix. Тут ви знайдете ремені з Італії, Німеччини, Бельгії, Англії, Польщі. Найбільш запитувані бренди:

  • Asam;

  • Ashika;

  • BMW;

  • Blue Print;

  • Bosch;

  • Contitech;

  • Dayco;

  • Dt Spare Parts;

  • Febi;

  • Hutchinson;

  • Meyle.

Значна частина марок — оригінальні виробники, які володіють власними потужностями по випуску ременів. Окремі бренди — пакувальника, котрі продають продукцію сторонніх заводів під власною маркою. Якість, як в оригінала, а ціна нижча.

Чому свистить ремінь генератора?

В ідеалі робота приводу генератора та інших систем, окрім циліндрів двигуна, має відбуватися безшумно. Якщо з боку якогось вузла чути нехарактерні звуки, значить, виникли неполадки.

Ремінь генератора найчастіше свистить при запуску двигуна або в процесі старту та переходу на вищу чи нижчу передачу. Це на початку. Якщо ігнорувати ці звуки, то незабаром свист буде чути на всьому шляху.

Свист ременя генератора виникає з різних причин. Головна — прослизання по шківах через ослаблення натягу. Але можуть бути й інші. Наприклад:

  • низька якість ременя;

  • великий рівень зносу внаслідок тертя;

  • бруд на шківі;

  • попадання мастила на гумову поверхню (слід перевірити усі сальники та прокладки);

  • зміщення осей шківів (проблема чимала);

  • пошкодження натяжного механізму, як правило, підшипника;

  • дефект генератора;

  • невідповідність профілю ременя та шківа.

Якщо ви почули, що свистить ремінь генератора при запуску двигуна, то виною може бути погода. При високій вологості чи різкому зниженні температури повітря на поверхні шківів та ременя збирається конденсат, що виконує роль мастила.

Проковзування ременя відбувається дуже часто. Коли двигун прогріється, звук повинен зникнути. Турбуватися про несправність потрібно тільки тоді, коли звук з’являється при запуску двигуна як холодного, так і в гарячому стані.

Пищить ремінь генератора

Також іноді водій чує не свист, а тонкий, ледве чутний писк. Це може відбуватися при занадто сильно натягнутому ремені або пошкодженні підшипника генератора чи натяжного ролика, якщо він є.

У випадку, коли встановлений поліклиновий ремінь, що приводить у рух декілька агрегатів, слід перевірити їх всі, особливо помпу. Часто писк виникає, коли пошкоджені лопаті або підшипник. У будь-якому випадку слід звернутися на СТО, щоб діагностувати причину.

Найпростіше, коли привід іде тільки на генератор. У такому випадку перевіряють:

  • натяг ременя;

  • стан ділянок тертя;

  • співвісність шківів;

  • підшипник генератора;

  • відповідність розмірів перерізу ременя та профілю шківа.

Найскладніша операція з цього переліку — перевірка генератора. У домашніх умовах зробити це практично неможливо, якщо ротор не заклинило зовсім.

Як перевірити генератор?

Контроль стану джерела електрики можна перевірити не знімаючи його з машини. Якщо стоїть завдання перевірки на легкість обертання та справність підшипників, то потрібно зняти ремінь і спробувати прокрутити ротор рукою. Якщо відчувається сильний спротив або шків рухається за траєкторією, що нагадує овал чи цифру «8», то підшипники зношені и потребують заміни.

Для перевірки електричної складової, яка проявляється у:

  • зносі контактних кілець;

  • стиранні струмознімальних щіток;

  • виході з ладу діодів моста;

  • спалених обмотках чи контактах,

слід зняти генератор та відвезти його до автоелектрика на стенд.

Також можна перевірити справність агрегату простим способом за допомогою мультиметра. На будь-яких оборотах двигуна напруга на акумуляторі повинна бути в межах 14 – 14,5 В. Якщо вона «плаває», значно вища чи нижча, то генератор працює в неправильному режимі.

Багато водіїв задають питання, чим змастити, коли пищить ремінь генератора. Якщо справа стосується підшипників, то краще їх замінити. Дуже рідко змащування покращує їх роботу.

На деякий час усунути свист чи писк ременя можна (при повному натягу), якщо обробити поверхню спеціальною рідиною для підвищення сили тертя, типу K2 BELT DRESSING, або промастити каніфоллю чи смолою. Але такий спосіб дозволяє позбутися скрипу і свисту ненадовго, десь на 1000 км пробігу. Далі ремінь або шків з підшипником треба обов’язково замінити.

 

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

РАЗДЕЛЫ
ПОПУЛЯРНЫЕ СЕРВИСЫ

Недавние посты

About us

John Hendricks
Blog Editor
We went down the lane, by the body of the man in black, sodden now from the overnight hail, and broke into the woods..
Виды ручных лебедок

Виды ручных лебедок

Admin
26.11.2022
Принцип функционирования ручной лебедки лежит в ее названии. Она приводится в движение за счет человеческой силы. Специальная конструкция...